מחדל חטיפת הנערים • המוקדן ששיקר עדיין משרת במשטרה

דוד לזר No Comments on מחדל חטיפת הנערים • המוקדן ששיקר עדיין משרת במשטרה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במשטרה לא לומדים לקח: למרות שבחקירה התברר כי אחראי המשמרת במוקד 100 באירוע מחדל חטיפת שלושת הנערים – שיקר, היום מתברר כי הוא עדיין משרת במשטרה.

כזכור, הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח נחטפו בחודש יוני השנה – על ידי מחבלים פלסטינים, בעת שהמתינו לטרמפ. הם עלו למכונית שעצרה להם ולאחר שהם גילו שמדובר בחטיפה שער התקשר למשטרה למוקד 100 ודיווח: "חטפו אותי, חטפו אותי", ברקע נשמע קולו של אחד המחבלים: "ראש למטה, ראש למטה".

בעקבות ליקויים חמורים במוקד 100 בהתייחסות לשיחתו של שער – רק 18 יום לאחר מכן התגלו גופות הנערים הי"ד, בעקבות כך, הקים המפכ"ל דאז יוחנן דנינו ועדת בדיקה בראשות תנ"צ משה ברקת. הוועדה אכן מצאה כשלים חמורים בהתנהלות המוקד, וננקטו צעדים נגד האחראים.

אולם, כעת מתברר כי אחראי המשמרת באותו לילה נורא שיקר בעדותו בוועדת הבדיקה וטען כי לא היה במוקד בעת האירוע. למרות זאת הוא ממשיך לשרת במשטרה, בתפקיד אחר.

מדובר המשטרה נמסר: "לאחר שהובאו בפני המפכ"ל המלצות הוועדה הוא החליט שהשוטר יועבר מתפקידו כאחראי משמרת ויישקל המשך שירותו בכפוף לשימוע. מסיבות שונות נדחה ראיון השימוע – והוא אמור להתקיים בקרוב. לאחריו תגובש המלצה אשר תועבר להחלטת הגורמים המוסמכים במשטרה".

פרקליטו של השוטר, עו"ד יהודה שושן: "תמוה מדוע לאחר למעלה משנה מאז המקרה, תקופה שבה המשיך מרשי לשרת במשטרה, עולה שאלת שקילת פיטוריו וזאת מבלי שעלו נסיבות חדשות. אין ספק כי לאחר שישמעו את טענותינו יובהר שהוא פעל ללא רבב – והאצבע המאשימה תופנה כלפי האחראים האמיתיים למחדל".



0 תגובות